sobota, 30 kwietnia 2011

Obiad: grillowany kurczak z sosem ziołowym (i ogórkami kiszonymi)

Stwierdziłam, że wrzucanie jadłopsisu + przepisu co jak robię mogłoby zająć całkiem sporo miejsca, postanowiłam, że powrzucam powoli w miarę możliwości :)
Dzisiaj na obiad był grillowany kurczak z sosem ziołowym, a właściwie ziołowo-czosnkowym. Do tego ogórki kiszone :)
Tak wyglądał efekt końcowy :

A tak to zrobiłam:
Pierś z kurczaka- oczywiście oprawiona, umyta, wytaplana w białku jajka, które to białko zmieszane było z:
- papryką czerwoną
- pieprzem
- solą
- ziarenkami smaku
- trochę przyprawy do grilla

Takie obtoczone piersi wrzuciłam do kombiwaru na program grillowanie na ok. 30 minut.

Co do sosu:
- jogurt naturalny light- duży, bo konsumowaliśmy w 4 osoby
- oregano
- bazylia
- zioła prowansalskie
- trochę pietruszki
- odrobina tymianku
- troszkę cebulki
- 4 ząbki czosnku drobno pokrojone
- rzodkiewka drobno pokrojona
- cytryna (zawsze na oko wyciskam)
- trochę oliwy z oliwek (dosłownie kapka)
- pieprz
-sól

Wszystko ładnie wymieszane, pozostawione w lodówce na 30 minut :)

Do tego ogórasek kiszony i tadam ! :D
Sos jest pyszny :)


Posted by Picasa

8 komentarzy:

  1. Muszę spróbować Twojego sosu, pysznie wszystko wygląda :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak jeszcze zostawić sos na noc w lodówce to już w ogóle jest idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oglądałam sobie właśnie film i poćwiczyłam - na razie 40 minut wchodzenia bez przerwy na schodek*, ale się spociłam :D

    *znaczy się na duży garnek, bo schodka brak :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Potrzeba matką wynalazków ! :D Genialny pomysł ! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobrze że mam małe stópki i mieszczę się na garnku :D

    Dużo dałaś za taki kombiwar, bo przydałby mi się niedługo w nowym domku :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Współlokatorzy kupowali, ja korzystam ;) Niewiele ponad 200 zł :)

    OdpowiedzUsuń
  7. To może namówię TŻ-ta na kombiwar i orbitrek :D

    Ale fajna taka rzecz, w kuchni na pewno się przydaje :)

    OdpowiedzUsuń